3 - Igrica
Vremensko ograničenje | Memorijsko ograničenje |
---|---|
2500ms | 256MB |
Glavna tema o kojoj se ovih dana priča u Bajtoviji je najnovija video igrica. Cilj ove igre je borba protiv YY čudovišta. Ovo stvorenje je dobilo svoje ime po tome što ne živi u XY koordinatnom sistemu kao sva ostala čudovišta, već u YY koordinatnom sistemu.
Ova igrica ima \(N\) nivoa, i poznato je da za \(i\)-ti nivo, igrač može da nanese štetu od \(A_i\) poena YY čudovištu, koristeći jednu jedinicu energije. Junakinja naše priče, Jovana, planira da narednih \(Q\) dana igra ovu igricu. Za svaki dan poznata je vrednost \(T_i\).
Ako je \(T_i = 1\), Jovana \(i\)-tog dana prelazi nivoe \(L_i\), \(L_{i+1}\), \(\dots\), \(R_i\) tim redom i svaki nivo započinje sa \(S_i\) energije. Kako svi vole ovu igricu, svaki put kada Jovana započne neki nivo još jedan stanovnik Bajtovije se uključi kao njen saigrač, tako da na nivou \(L_i\) ona ima jednog saigrača, na nivou \(L_{i+1}\) dva saigrača, i tako dalje, pa na kraju na nivou \(R_i\) ima \(R_i - L_i + 1\) saigrača. Na svakom nivou ona potroši najveći broj jedinica energije na pomaganje saigračima, tako da na svakog od njih potroši isti ceo broj energije, a ostatak energije potroši da nanese štetu YY čudovištu.
Formalno, ukupna šteta je \(\Sigma_{m=1}^{R_i - L_i + 1} A_{L_i + m - 1} \cdot (S_i\) \(mod\) \(m)\), gde \(x\) \(mod\) \(y\) predstavlja ostatak broja \(x\) pri deljenju brojem \(y\).
Ako je \(T_i = 2\), \(i\)-tog dana se igrica ažurira tako da se \(A_{L_i}\) promeni na \(R_i\). Ažuriranje traje ceo dan i tako da nije moguće igrati igricu.
Za svaki dan kada Jovana igra igricu, odredite ukupnu štetu koju će da nanese YY čudovištu.
Primer
Neka su \(N = 5\) i \(Q = 5\), i neka su nizovi \(A = \{7, 2, 3, 9, 4\}\), \(T = \{1, 1, 2, 1, 1\}\), \(L = \{3, 1, 3, 1, 1\}\), \(R = \{5, 5, 5, 5, 3\}\) i \(S = \{7, 100, \varnothing, 100, 1\}\).
- Odgovor za prvi dan je \(3 \cdot (7\) \(mod\) \(1)\) \(+\) \(9 \cdot (7\) \(mod\) \(2)\) \(+\) \(4 \cdot (7\) \(mod\) \(3)\) \(=\) \(0 + 9 + 4\) \(=\) \(13\).
- Odgovor za drugi dan je \(7 \cdot (100\) \(mod\) \(1)\) \(+\) \(2 \cdot (100\) \(mod\) \(2)\) \(+\) \(3 \cdot (100\) \(mod\) \(3)\) \(+\) \(9 \cdot (100\) \(mod\) \(4)\) \(+\) \(4 \cdot (100\) \(mod\) \(5)\) \(=\) \(0 + 0 + 3 + 0 + 0\) \(=\) \(3\).
- Trećeg dana vrednost \(A_3\) postaje \(5\).
- Odgovor za četvrti dan je \(7 \cdot (100\) \(mod\) \(1)\) \(+\) \(2 \cdot (100\) \(mod\) \(2)\) \(+\) \(5 \cdot (100\) \(mod\) \(3)\) \(+\) \(9 \cdot (100\) \(mod\) \(4)\) \(+\) \(4 \cdot (100\) \(mod\) \(5)\) \(=\) \(0 + 0 + 5 + 0 + 0\) \(=\) \(5\).
- Odgovor za peti dan je \(7 \cdot (1\) \(mod\) \(1)\) \(+\) \(2 \cdot (1\) \(mod\) \(2)\) \(+\) \(5 \cdot(1\) \(mod\) \(3)\) \(=\) \(0 + 2 + 5\) \(=\) \(7\).
Nakon poziva vaše funkcije niz \(O\) treba da bude jednak \(\{13, 3, \varnothing, 5, 7\}\).
Opis funkcije
Potrebno je da implementirate funkciju
- \(Resi(N, A[\ldots], Q, T[\ldots], L[\ldots], R[\ldots], S[\ldots], O[\ldots])\)
gde je \(N\) broj nivoa video igrice, a \(Q\) broj dana. Nizovi \(T\), \(L\), \(R\) i \(S\) opisuju događaje u narednih \(Q\) dana. U niz \(O\) potebno je upisati odgovore na pitanja za sve dane kada je \(T_i = 1\). Nije potrebno ništa upisivati kao vrednosti za ostale članove niza \(O\) (kada je \(T_i = 2\)).
Svi nizovi su indeksirani od 1.
Ograničenja
- \(1 \leq N, Q, A_i \leq 10^5\)
- Za \(T_i = 1\) važi \(1 \leq L_i \leq R_i \leq N\), \(1 \leq S_i \leq 10^5\)
- Za \(T_i = 2\) važi \(1 \leq L_i \leq N\), \(1 \leq R_i \leq 10^5\)
Podzadaci
- [8 poena]: \(N, Q \leq 1000\)
- [12 poena]: Za \(T_i = 1\) važi \(S_i \leq 10\)
- [24 poena]: \(A_i = 1\) za sve \(1 \leq i \leq N\) i \(T_i = 1\) za sve dane
- [20 poena]: \(T_i = 1\) za sve dane
- [36 poena]: Bez dodatnih ograničenja
Detalji implementacije
Potrebno je da pošaljete tačno jedan fajl koji implementira pomenutu funkciju. Osim tražene funkcije, vaš fajl može da sadrži i dodatne globalne promenljive, pomoćne funkcije i dodatne biblioteke.
Vaša funkcija mora biti sledećeg oblika:
void Resi(int N, int* A, int Q, int* T, int* L, int* R, int* S, long long* O);
Vašim programima je dozvoljeno da menjaju sadržaj nizova, ali ne smeju da pristupaju van njihovih granica.
Uz zadatak, obezbeđen vam je "template" fajl code.cpp
koji možete koristiti i menjati po potrebi. Takođe vam je obezbeđen program grader.cpp
koji služi da lakše testirate kodove. Obaj program učitava sa standardnog ulaza sledeće podatke:
- U prvom redu broj \(N\).
- U drugom redu niz \(A\) od \(N\) brojeva.
- U trećem redu broj \(Q\).
- U narednih \(Q\) redova po 3 ili 4 broja koji predstavljaju upite.
Zatim ovaj program poziva vašu funkciju i štampa, u zasebnim redovima, odgovore na upite prvog tipa koje je vaša funkcija upisala u niz \(O\).
Autor | Tekst i test primeri | Analiza rеšenja | Testiranje |
---|---|---|---|
Nikola Milosavljević | Tadija Šebez | Tadija Šebez | Nikola Milosavljević |
Rešenje kada je \(N, Q \leq 1000\)
Na upite za ovaj podzadatak moguće je odgovoriti direktnim izračunavanjem tražene sume.
Rešenje kada je \(S_i \leq 10\)
Upite možemo da rešavamo iz dva dela. Prvih \(S_i\) članova sume možemo da uračunamo direktno po formuli kao u prošlom podzadatku, a za ostale članove znamo da je \(m > S_i\) pa je \(S_i\) \(mod\) \(m = S_i\), te je dovoljno naći njihovu sumu i pomnožiti je sa \(S_i\). Za brze upite o sumi na podnizu možemo da koristimo strukturu podataka binarno indeksirano stablo ili segmentno stablo. Ove strukture podržavaju izmenu članova niza, tako da lako možemo da podržimo i ažuriranja igrice. Vremenska složenost je \(O((N+Q)logN)\).
Rešenje kada je \(A_i = 1\) i \(T_i = 1\)
U ovom podzadatku upiti se svode na izračunavanje sume \(\Sigma_{m=1}^{R_i - L_i + 1} (S_i\) \(mod\) \(m)\). Primetimo da je \(S_i\) \(mod\) \(m = S_i - \lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor \cdot m\), pa možemo sumu da rastavimo po minusu. Prvi deo je \(S_i \cdot (R_i - L_i + 1)\) i od njega oduzimamo drugi deo koji računamo iz više delova. Prvih \(\sqrt{S_i}\) članova sume računamo direktno po formuli. Za ostale članove postoji najviše \(\sqrt{S_i}\) različitih vrednosti za \(\lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor\) i možemo da odredimo levu i desnu granicu za svaku vrednost tako da možemo da izračunamo \(\Sigma_{m=l}^{r} \lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor \cdot m\) kao \(\lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor \Sigma_{m=l}^{r} m\) primenom formule za zbir uzastopnih prirodnih brojeva ili prekalkulisanjem ovih suma. Vremenska složenost je \(O(Q \sqrt{S})\).
Rešenje kada je \(T_i = 1\)
Upite rešavamo na sličan način kao u prethodnom podzadatku, ali su formule malo komplikovanije. Prekalkulisaćemo prefiksne sume niza \(A_i\) i niza \(A_i \cdot i\). Pronalazimo grupe kao u prošlom podzadatku i umesto zbira uzastopnih celih brojeva, koristićemo prekalkulisane vrednosti. \(\Sigma_{m=l}^{r} A_{L_i + m - 1} \cdot \lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor \cdot m\) se svodi na izračunavanje \(\Sigma_{m=l}^{r} A_{L_i + m - 1} \cdot m\) pošto je vrednost \(\lfloor \frac{S_i}{m} \rfloor\) fiksna za svaku grupu. Izračunavanje pomenute sume moguće je preko suma podniza niza \(A_i\) i \(A_i \cdot i\). vremenska složenost je \(O(Q \sqrt(S))\)
Rešenje za sve bodove
Za celo rešenje potrebno je još podržati operacije izmene niza. Dovoljno je umesto prekalkulisanih prefiksnih suma koristiti binarno indeksirano stablo za održavanje suma na podnizu. Vremenska složenost ovog rešenja je \(O(Q \sqrt{S} log N)\)