B2 - Turnir
Vremensko ograničenje | Memorijsko ograničenje |
---|---|
2000ms | 267MB |
Žetonska igra se igra u \(N\) rundi: \(M\) takmičara rasporede svoje žetone u \(N\) gomila i u svakoj rundi se poredi broj žetona svakog takmičara. Svaka runda se igra u vidu turnira (svako sa svakim), pri čemu pobeđuje igrač sa većim brojem žetona i u \(i\)-toj rundi pobednik pri jednom pređenju dobija \(s_i\) poena (ako nema pobednika, niko ne dobija poene).
Mi se poslednji priključujemo igri i nekako smo uspeli da saznamo kako su svi ostali takmičari rasporedili svoje žetone. Na raspolaganju imamo \(K\) žetona. Odrediti neki raspored naših \(K\) žetona koji maksimizuje broj poena koje možemo da ostvarimo.
Opis ulaza
U prvom redu standardnog ulaza nalaze se pozitivni celi brojevi \(N\), \(M\) i \(K\), gde je \(N\) broj rundi, \(M\) takmičara, a \(K\) broj žetona koje mi posedujemo.
U narednom redu, nalazi se \(N\) nenegativnih celih brojeva, od kojih je \(i\)-ti broj \(s_i\), broj poena koje dobije pobednik pri jednom poređenju u jednoj rundi.
Narednih \(N\) redova nalazi se po \(M\) nenegativnih celih brojeva, \(j\)-ti broj u \(i\)-tom redu je \(a_{i,j}\), broj žetona koje je \(j\)-ti igrač raspodelio u \(i\)-toj rundi.
Opis izlaza
U jedinom redu standardnog izlaza ispisati najveći mogući broj poena koje je moguće ostvariti pri optimalnom raspoređivanju \(K\) žetona u \(N\) rundi.
Ograničenja
- \(1 \leq N, M \leq 200\)
- \(1 \leq K \leq 10^4\)
- \(0 \leq s_i \leq 10^9\), za svako \(1 \leq i \leq N\)
- \(0 \leq a_{i,j} \leq 10^4\), za svako \(1 \leq i \leq N, 1\leq j \leq M\)
Podzadaci
- (4 poena) \(N = 1\)
- (7 poena) \(N, K \leq 6\)
- (21 poena) \(M = 1\)
- (26 poena) \(N, M, K \leq 100\)
- (42 poena) Bez dodatnih ograničenja.
Primeri
Primer 1
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje
Ukoliko naših \(10\) rasporedimo tako što \(1\) iskoristimo u prvoj rundi, a preostalih \(9\) u drugoj rundi, pobedićemo u jednom poređenju u prvoj rundi i u sva tri poređenja u drugoj rundi. Na taj način dobićemo ukupno \(1 \cdot 1 + 3 \cdot 3 = 10\) poena.
Primer 2
Ulaz
Izlaz
Autor | Tekst i test primeri | Analiza rеšenja | Testiranje |
---|---|---|---|
Andrej Ivašković | Aleksa Milisavljević | Andrej Ivašković | Vladimir Milenković |
Rešenje prvog podzadatka
Ukoliko se igra sastoji od samo jedne runde, to znači da svih svojih \(K\) žetona koristimo u toj rundi. Ukupan broj poena koji možemo da ostvarimo jednak je broju ostalih igrača koji imaju manje od \(K\) žetona. Ovo rešenje radi u vremenskoj složenosti \(O(M)\).
Rešenje drugog podzadatka
Dovoljno je isprobati sve moguće načine da se \(K\) predstavi kao zbir \(N\) nenegativnih celih sabiraka, generisane bektrekingom, i da se za svaku od tih podela odredi broj poena koji možemo da ostvarimo. Broj načina da se \(K\) razbije na \(N\) sabiraka jednak je \(N+K-1 \choose N-1\), a određivanje broja poena za datu podelu se radi u složenosti \(O(MN)\). Bektreking rešenje ne mora da bude posebno efikasno da bi se u ovom podzadatku dobili svi poeni.
Rešenje trećeg podzadatka
Za \(M=1\) postoji samo jedan igrač protiv kog igramo, te je pitanje kako rasporediti žetone da ostvarimo najveći broj pobeda u rundama. Ukoliko je u \(i\)-toj rundi ovaj igrač postavio \(a_{i,1}\) žetona, onda pobedu u ovoj rundi ostvarujemo postavljanjem \(a_{i,1}+1\) žetona. Za ostvarivanje pobede u najvećem broju rundi, dovoljno je pobediti u onim rundama u kojima je naš protivnik stavio najmanje žetona. Ovo vodi ka jednostavnom gramzivom algoritmu: najpre se sortiraju runde po broju žetona saigrača (u rastućem poretku), nakon čega se “budžet” od \(K\) žetona troši redom u ovim rundama sve dok nam ne ostane nijedan žeton. Vremenska složenost ovog rešenja je \(O(N \log N)\).
Rešenje četvrtog podzadatka
Ovaj podzadatak se rešava primenom dinamičkog programiranja. Definišimo trodimenzioni niz \(S_{n,k}\), uz \(0 \leq n \leq N\), \(0 \leq k \leq K\):
- \(S_{n,k}\): najveći broj poena koji se može ostvariti ukoliko je iskorišćeno \(k\) žetona u prvih \(n\) rundi
Trivijalno poznate vrednosti u ovom nizu su:
- \(S_{0,k}=0\) za svako \(k\)
Neka je \([B]\) indikator nekog logičkog izraza: \(1\) ukoliko \(B\) važi i \(0\) ukoliko ne važi. U slučajevima \(n>0\) koristimo rekurentnu vezu:
- \(S_{n,k} = \max_{1 \leq z \leq k} (S_{n-1,k-z} + \sum_{j=1}^{m} [a_{n,j} < z])\) (*)
Ova rekurentna veza može da se objasni na sledeći način: najbolji način da se \(k\) žetona rasporedi u \(n\) rundi može da se odredi ukoliko se razmotre svi mogući brojevi žetona \(z\) u \(n\)-toj rundi, odredi koliko igrača ima manje od \(z\) žetona u \(n\)-toj rundi i tako odredi broj poena, na to doda optimalna raspodela \(k-z\) žetona u prethodnim rundama, i odredi najbolje takvo \(z\). Tada je konačan odgovor na pitanje iz zadatka vrednost \(S_{N,K}\), koja može da se odredi u vremenskoj složenosti \(O(NMK^2)\).
Rešenje petog podzadatka
Rešenje koje donosi sve poene je optimizacija rešenja četvrtog podzadatka.
Primetimo da su jedini značajni brojevi žetona u \(n\)-toj rundi \(0, a_{n,1}+1, a_{n,2}+1, \ldots, a_{n,M}+1\), odnosno brojevi žetona pri kojima se ostvaruju različiti brojevi poena. U okviru jedne runde je nebitno koji igrač je stavio koliko žetona, bitni su samo brojevi. Stoga ne gubimo nikakve informacije sortiranjem brojeva žetona različitih igrača u okviru jedne runde.
Primetimo i da je \(S_{n,k}\) za fiksirano \(k\) rastuće u \(n\), odnosno \(S_{n,k} \leq S_{n',k}\) za \(n < n’\).
Uz ova dva koraka, primetimo da nije neophodno ispitati sve moguće \(z\) u formuli (*). Samim tim računanje \(S_{n,k}\), koje se u prethodnom podzadatku radilo u vremenskoj složenosti \(O(MK)\), može da se uradi u \(O(M)\). Ukupna vremenska složenost je \(O(NMK)\).
Za one koji žele da znaju više: ovaj zadatak je inspirisan igrom Blotto.