2 - Marsko
Vremensko ograničenje | Memorijsko ograničenje |
---|---|
1000ms | 256MB |
Kao što svi znamo, ljudi su odavno kolonizovali Mars i na njemu izgradili \(N\) gradova i \(M\) puteva. Kako do površine Marsa dopire velika doza jonizujućeg zračenja iz svemira, oko gradova i puteva izgrađene su zaštitne kupole. Međutim, nisu svi putevi napravljeni i održavani po propisima (kao i na Zemlji). Poznato je da je količina zračenja koju propušta zaštita puta \(i\) jednaka \(W_i\). Vozila koja se koriste na Marsu imaju dodatnu zaštitu od zračenja. Vozilom koje ima zaštitu \(A\), bezbedno je voziti se po putu \(i\) ako je \(W_i \leq A\). U svakom gradu nalazi se po jedno vozilo. Vozilo koje se nalazi u \(i\)-tom gradu ima zaštitu \(A_i\). Junak našeg zadatka, Marsko, planira da se preseli na Mars, ali još uvek nije odlučio u koji grad. Kako bi doneo odluku, za svaki grad \(i\) zanima ga do koliko gradova može bezbedno da stigne ako krene odatle i sme da menja vozila. Pomozite Marsku da se preseli na Mars tako što ćete rešiti ovaj problem umesto njega.
Opisi funkcija
Potrebno je da implementirate funkciju
- \(\text{Resi}(N, A[\dots], M, U[\dots], V[\dots], W[\dots], R[\dots])\)
gde je:
- \(N\) broj gradova.
- \(A\) niz celih brojeva gde \(i\)-ti broj predstavlja zaštitu vozila koje se nalazi u gradu \(i\).
- \(M\) broj puteva.
- \(U\), \(V\) i \(W\) nizovi dužine \(M\) koji opisuju puteve: \(i\)-ti put povezuje gradove \(U_i\) i \(V_i\), dok je količina zračenja koju propušta zaštita ovog puta \(W_i\).
- \(R\) niz u koji treba da upišete rešenje za svaki grad.
Svi nizovi su indeksirani od 1.
Ograničenja
- \(1 \leq N, M \leq 2 \times 10^5\)
- \(1 \leq A_i, W_i \leq 10^9\)
- \(1 \leq U_i, V_i \leq N\)
- \(U_i \neq V_i\)
- Postoji najviše jedan put koji direktno povezuje neki par gradova.
Podzadaci
- [7 poena]: Sve vrednosti u nizu \(A\) su jednake.
- [7 poena]: Sve vrednosti u nizu \(W\) su jednake.
- [12 poena]: \(N, M \leq 250\).
- [33 poena]: \(N, M \leq 2500\).
- [41 poena]: Bez dodatnih ograničenja.
Detalji implementacije
Potrebno je da pošaljete tačno jedan fajl marsko.cpp
koji implementira pomenutu funkciju. Osim tražene funkcije, vaš fajl može sadržati i dodatne globalne promenljive, pomoćne funkcije i dodatne biblioteke.
Vaša funkcija mora biti sledećeg oblika:
void Resi(int N, int *A, int M, int *U, int *V, int *W, int *R);
Vašim programima je dozvoljeno da menjaju sadržaj nizova, ali ne smeju da pristupaju van njihovih granica
Uz zadatak, obezbeđen vam je "template" fajl code.cpp
koji možete koristiti i menjati po potrebi. Takođe vam je obezbeđen program grader.cpp
koji služi da lakše testirate kodove. Ovaj program učitava sa standardnog ulaza sledeće podatke:
- U prvom redu brojeve \(N\) i \(M\).
- U narednom redu niz \(A\).
- U narednih \(M\) redova po tri broja. U \(i\)-tom redu nalaze se brojevi \(U_i\), \(V_i\) i \(W_i\).
Zatim ovaj program poziva vašu funkciju i štampa niz \(R\) koji je funkcija popunila, u jednom redu.
Primeri
Primer 1
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje
Vozilom sa zaštitom \(7\) moguće je bezbedno se voziti po prvom, trećem i petom putu. Iz prvog, drugog i petog grada moguće je bezbedno stići u prvi, drugi i peti grad. Iz trećeg i četvrtog grada nije moguće bezbedno stići u neki drugi grad.
Primer 2
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje
Iz prvog, četvrtog i petog grada nije moguće bezbedno stići u neki drugi grad. Iz drugog grada moguće je bezbedno stići u drugi i četvrti grad. Iz trećeg grada moguće je bezbedno stići u prvi, treći i peti grad.
Primer 3
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje
Iz prvog grada moguće je bezbedno stići u drugi grad. Kada u drugom gradu zamenimo vozilo možemo bezbedno da stignemo do svih gradova.
Autor | Tekst i test primeri | Analiza rеšenja | Testiranje |
---|---|---|---|
Tadija Šebez | Tadija Šebez | Tadija Šebez | Aleksa Plavšić |
Rešenje kada su sve vrednosti u nizu \(A\) jednake
Kako sva vozila imaju istu zaštitu, možemo da izbacimo puteve kojima Marsko ne može bezbedno da se vozi. Nakon toga možemo DFS algoritmom da nađemo povezane komponente i njihove veličine. Rešenje za svaki grad je veličina njegove povezane komponente.
Rešenje kada su sve vrednosti u nizu \(W\) jednake
Za svako vozilo važi da Marsko može bezbedno da se vozi po bilo kom putu ili uopšte ne može bezbedno da se vozi. U prvom slučaju je rešenje veličina povezane komponente u kojoj se grad nalazi, a u drugom slučaju rešenje je 1. I ovaj podzadatak rešavamo DFS algoritmom.
Rešenje za \(N, M \leq 250\)
Za svaki grad \(i\) nađimo skup gradova koje Marsko može da poseti krenuvši iz \(i\)-tog grada ako koristi samo vozilo koje je zatekao u početnom gradu. Napravimo usmereni graf tako što ćemo dodati granu od \(i\)-tog grada do svakog grada iz prethodno pomenutog skupa. Rešenje za grad \(i\) je broj čvorova koje možemo da posetimo krenuvši od čvora \(i\) u usmerenom grafu. Ovaj podzadatak takođe možemo da rešimo primenom DFS algoritma. Vremenska složenost ovog rešenja je \(O(N^3)\).
Rešenje za \(N, M \leq 2500\)
Krenimo iz grada \(i\) i pamtimo najveću vrednost \(A\) za gradove koje smo posetili. Ubacimo sve puteve od posećenih gradova u heap strukturu podataka. Uzmimo put sa najmanjim \(W\) i ako je ova vrednost manja od najvećeg \(A\) za posećene gradove, možemo da pređemo preko tog puta i posetimo novi grad ako već nije posećen. Ako smo posetili novi grad ažuriramo maksimalno \(A\) i dodajemo nove puteve na heap. Kada više nemamo puteva ili svi putevi na heap-u imaju preveliku vrednost \(W\), prekidamo i pamtimo broj posećenih čvorova kao rešenje za grad \(i\). Ovo rešenje pokrećemo za svaki grad pa je vremenska složenost \(O(NMlogM)\)
Rešenje za 100 poena
Rešenje za neki grad jednako je rešenju grada sa najvećim \(A_i\) među gradovima koje može da poseti. Posmatrajmo grad \(i\) i skup \(S\) svih gradova koji ne mogu da posete grad sa većim \(A\) od svog. Neka je \(j\) grad sa najmanjim \(A\) među gradovima iz skupa \(S\) koji mogu da posete grad \(i\). Rešenje za \(i\) je isto kao rešenje za \(j\). Dokazaćemo prethodno tvrđenje tako što ćemo pokazati da \(i\) može da poseti \(j\). Ako \(i\) može da poseti neki grad \(k\) sa \(A_k \geq A_j\), može i da poseti \(j\) tako što ode do \(k\), pređe u vozilo iz tog grada, vrati se u \(i\) i ode u \(j\) obrnutim putem kojim bi se od \(j\) došlo do \(i\) (znamo da su na tom putu svi \(W_e \leq A_j \leq A_k\) jer \(j\) ne može da poseti grad sa većim \(A\)). Ako je \(A_k < A_j\) za sve gradove koje \(i\) može da poseti, onda postoji grad u skupu \(S\) koji može da poseti \(i\) i ima manje \(A\) nego grad \(j\), što je kontradikcija. Sada znamo da je rešenje za svaki grad jednako rešenju za najmanji grad po vrednosti \(A\) u skupu \(S\) koji može da poseti taj grad i možemo da rešimo zadatak na sledeći način. Procesirajmo gradove rastuće po njihovim vrednostima \(A\). Kada procesiramo neki grad \(i\) dodajemo sve grane \(e\) koje imaju \(W_e\) manje ili jednako \(A_i\). Za svaku povezanu komponentu čuvajmo najveće \(A\) za čvorove u njoj. Ako je najveće \(A\) za čvorove u komponenti čvora \(i\) jednako \(A_i\), čvor \(i\) je u skupu \(S\) i njegovo rešenje je veličina povezane komponente. Takođe je to i rešenje za svaki čvor u ovoj komponenti koji se već nije našao u komponenti nekog čvora iz skupa \(S\). Možemo da održavamo ove gradove za svaku komponentu u nizu i da ih prebacujemo iz manje u veću komponentu kada se dogodi spajanje dve komponente. Na ovaj način dobijamo rešenje koje radi u vremenskoj složenosti \(O(NlogN + MlogM)\).