A2 - Škrinja
Vremensko ograničenje | Memorijsko ograničenje |
---|---|
1000ms | 256MB |
Perice su drugari iz klupa. Oni jednostavno ne prepisuju. Sređujući školski tavan pronašli su škrinju, a u njoj drevni .pdf pun algoritama. .pdf je pisao stari učitelj Huang-Cu, i posuo blagim mirisom trešnje. Skinuli su prašinu sa njega i pogledali o čemu se tu zapravo radi.
.pdf se sastoji od poglavlja sastavljenih od određenog broja strana. Svako poglavlje detaljno opisuje jednu drevnu tehniku algoritama. Pošto su tehnike stvarno komplikovane, i pošto se algoritmi najbolje uče tako što neko objasni, odlučili su da podele posao. Svaka tehnika biće dodeljena jednom i samo jednom Perici da je nauči i prezentuje ostalima. Kao dobri drugari tehnike će podeliti tako da je razlika između broja strana Perice koji ima najviše strana da nauči i Perice koji ima najmanje strana da nauči najmanja moguća. Pošto Perice još uvek nisu naučile drevne veštine Huang-Cua, ne znaju sami da izvrše tu podelu. Ti ćeš im pomoći.
Ulaz
U prvom redu standardnog ulaza nalaze se dva prirodna broja \(N\) i \(K\), broj poglavlja u knjizi i broj Perica, redom. U drugom redu nalazi se \(N\) prirodnih brojeva \(A_i\) – broj strana \(i\)-tog poglavlja.
Izlaz
U prvom redu standardnog izlaza ispisati najmanju moguću razliku između broja strana Perice koji ima najviše strana da nauči i Perice koji ima najmanje strana da nauči.
U drugom redu ispisati \(N\) brojeva gde \(i\)-ti broj predstavlja Pericu koji treba da nauči \(i\)-to poglavlje. Ukoliko postiji više rešenja sa najmanjom razlikom, štampati bilo koje.
Ograničenja:
- \(1 \leq N \leq 13\)
- \(1 \leq K \leq 13\)
- \(1 \leq A_i \leq 10^8\)
Test primeri su podeljeni u četiri disjunktne grupe:
- U test primerima vrednim 10 poena važi \(N\leq 3\).
- U test primerima vrednim 30 poena važi \(N\leq 8\).
- U test primerima vrednim 30 poena važi \(N\leq 11\).
- U test primerima vrednim 30 poena nema dodatnih ograničenja.
Primer:
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje primera
Imamo \(5\) poglavlja knjige i \(3\) Perice. Prvi Perica će učiti tehnike \(1\) (jedna strana) i \(5\) (tri strane), drugi tehnike \(2\) (tri strane) i \(3\) (dve strane) dok će treći samo tehniku \(4\) (pet strana). U ovakvoj podeli Perice imaju redom \(4\), \(4\) i \(5\) strana da nauče što znači da je razlika između Perice koji ima najviše da nauči i Perice koji ima najmanje da nauči jednaka \(1\). Za dati primer nije moguće napraviti podelu tako da svi dobiju jednako da nauče, pa je razlika \(1\) optimalna.
Autor | Tekst i test primeri | Analiza rеšenja | Testiranje |
---|---|---|---|
Dušan Zdravković | Dimitrije Dimić | Bogdan Petrović | Nikola Milosavljević |
05_skrinja.cpp | |
---|---|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 |
|