B2 - Sadnice
Vremensko ograničenje | Memorijsko ograničenje |
---|---|
500ms | 64MB |
Kao što svi znamo, prvog dana proleća, naš poznati komšija Žika posadi cveće, ne znam da li znate, ali... Žika je cvećoholičar. Ove godine je posadio \(N\) sadnica zgodno numerisanih brojevima od \(1\) do \(N\). Kako Žika nikada nije bio dobar u ovome, često se dešava da mu određeni broj sadnica ne uspe.
Pošto vidi koje su mu sadnice uspele, a koje ne, on u svoju svesku napiše niz rednih brojeva sadnica \([a_1, a_2, \ldots, a_k]\), \((1\leq a_1 < a_2< \ldots < a_k \leq N)\) koje su mu uspele (uvek ispisuje niz u rastućem redosledu). Međutim, ove godine Žika je, umesto rednih brojeva sadnica koje su mu uspele \(A = [a_1, a_2, \ldots, a_k]\), napisao samo jedan broj \(M\) – redni broj niza \(A\) u leksikografski sortiranom nizu svih mogućih rastućih nizova uspelih sadnica (takvih nizova ima \(2N\)). Nažalost, posle je zaboravio svoj niz \(A\).
Vaš zadatak je da pomognete Žiki i za dati broj \(M\) koji predstavlja redni broj niza \(A\) ispišete redne brojeve sadnica koje su mu uspele.
Podsetimo se da je niz \(A = [a_1, a_2,\ldots ,a_k]\) leksikografski manji od niza \(B=[b_1, b_2, \ldots, b_l]\) ako i samo ako važi jedan od sledeća dva uslova (analogno poređenju \(2\) stringa):
- Postoji \(1\leq j\leq min(k, l)\) tako da važi i \(a_i = b_i\) za svako \(1\leq i < j\) i pri tom \(a_j < b_j\);
- \(k<l\) i \(a_i = b_i\) za svako \(1\leq i\leq k\).
Ulaz
U prvom i jedinom redu standardnog ulaza se nalaze dva prirodna broja \(N\) i \(M\), gde \(N\) predstavlja broj sadnica, a \(M\) predstavlja redni broj niza Žikinih uspelih sadnica (indeksiranje kreće od \(1\)).
Izlaz
U prvi red standardnog izlaza treba ispisati niz brojeva, razdvojenix znakom razmaka, koji predstavljaju redne brojeve sadnica koje su uspele, u rastućem redosledu.
Primer 1
Ulaz
Izlaz
Objašnjenje primera
Posađene su sadnice sa rednim brojevima \(\{1, 2, 3, 4\}\). Leksikografski sortirani niz svih mogućih uspelih sadnica u ovom slučaju je:
- []
- [1]
- [1, 2]
- [1, 2, 3]
- [1, 2, 3, 4]
- [1, 2, 4]
- [1, 3]
- [1, 3, 4]
- [1, 4]
- [2]
- [2, 3]
- [2, 3, 4]
- [2, 4]
- [3]
- [3, 4]
- [4]
Niz sa rednim brojem \(12\) u ovom nizu je niz \([2, 3, 4]\).
Ograničenja
- \(1 \leq N \leq 60\).
- \(1 \leq M \leq 2^N\).
Test primeri su podeljeni u tri disjunktne grupe:
- U test primerima vrednim \(15\) poena važi \(N\leq 5\).
- U test primerima vrednim \(35\) poena važi \(N\leq 15\).
- U test primerima vrednim \(50\) poena nema dodatnih ograničenja.
Autor | Tekst i test primeri | Analiza rеšenja | Testiranje |
---|---|---|---|
Boris Grubić | Boris Grubić | Bogdan Petrović | Demjan Grubić |
Prvi podzadatak
Zbog malih ograničenja prvi podzadatak možemo rešiti hardcodovanjem rešenja za svaki slučaj. Vremenska i memorijska složenost je \(O(1)\).
Drugi podzadatak
Podzadatak rešavamo tako što generišemo sve podskupove i ispisujemo traženi. Ukoliko podskupove generišemo leksikografski vremenska složenost je \(O(2^N \cdot N)\), u suprotnom moramo sortirati podskupove pa će vremenska složenost biti \(O(2^N \cdot N^2)\). Oba pristupa zadovoljavaju vremensko ograničenje. Memorijska složenost je \(O(2^N \cdot N)\).
Glavno rešenje
Primetimo da je svaki podskup koji sadrži jedinicu leksikografski manji od svakog podskupa koji je ne sadrži (osim praznog skupa koji je leksikografski najmanji).
Dakle, ako je \(M=1\), rešenje je prazan skup, ako je \(M<=2^{N-1}+1\), rešenje će sadržati jedinicu, u suprotnom rešenje neće sadržati jedinicu. Sličnu ideju dalje primenjujemo za \(k=2, 3, 4, ... N\). Generalizovaćemo ovaj pristup na sledeći način:
Na početku, za \(k=1\) posmatramo sve podskupove, pa su nam granice intervala \(l=1\) i \(r=2^N\).
- Ukoliko je \(M=l\), tu zaustavljamo rad programa.
- Ukoliko je \(M<=l+2^{N-k}\), ispisujemo \(k\) i postavljamo gornju granicu \(r\) na \(l+2^{N-k}\).
- Ukoliko je \(M>l+2^{N-k}\), postavljamo donju granicu \(l\) na \(l+2^{N-k}\).
Ovu proceduru ponavljamo za svako \(k\in[1,N]\).
Vremenska složenost je \(O(N)\), a memorijska \(O(1)\).